PROMOCJA na podłoża japońskie INVITAL controsoil

Jesteśmy największym internetowym sklepem akwarystycznym w Polsce

Uszkodzenie towaru

Chociaż byśmy sobie życzyli, by wszystko funkcjonowało bez problemów, to od czasu do czasu pojawi jakieś uszkodzenie. Jak postępować w przypadku reklamacji informacje znajdą Państwo poniżej.

 1  Przed odesłaniem reklamacji zalecamy przejrzeć najczęstsze uszkodzenia, które znajdą Państwo  na dole tego artykułu. Często bowiem chodzi o drobiazgi i zbędne jest odsyłanie produktu oraz czekanie na rozwiązanie sprawy. Jeśli nie są Państwo pewni, czy należy przesłać towar na reklamację, mogą Państwo zapytać się nas mailowo: sklep@invital.pl

 2  Najpierw proszę sprawdzić, czy towar jest nadal w okresie gwarancyjnym. Zgodnie z polskim prawem okres reklamacyjny wynosi 24 miesiące, u wybranych produktów oferujemy również przedłużony okres gwarancyjny na 3 lata. Uwaga! Reklamować można wyłącznie uszkodzenia towaru, nie ich zużycie. Jeśli mają Państwo na przykład wyświeconą świetlówkę (po gwarantowanej liczbie godzin) lub membrana jest po przewidywanej żywotności (po gwarantowanej żywotności), w tym przypadku tego produktu nie można reklamować.

 3  Po skontrolowaniu czy towar jest nadal w okresie gwarancyjnym należy wydrukować poniższy formularz i wypełnić go. Formularz należy włożyć do paczki, w przeciwnym razie nie będziemy w stanie zidentyfikować paczki, co znacznie wydłuży proces reklamacji. Jeśli nie mają Państwo do dyspozycji drukarki, wtedy do odręcznego listu proszę dołączyć wszystkie informacje, które znajdą Państwo w formularzu we wskazanym linku: link

 4  Towar należy starannie zapakować. Nie jest konieczne by towar był w oryginalnym opakowaniu. Ponadto, jeśli pozwala na to powaga towaru, nie zawsze jest konieczne, by wysyłać cały produkt. Jeśli zepsuł się Państwu na przykład tylko filtr w zestawie akwariowym, wystarczy odesłać jedynie filtr.

Należy pamiętać, że za towar ponosimy odpowiedzialność dopiero po odebraniu od przewoźnika. Jeśli więc podczas podróży towar ulegnie uszkodzeniu, wtedy niestety musimy Państwu zwrócić towar, a Wy musicie go sami reklamować u przewoźnika.

 5  Przesyłkę z towarem proszę odesłać na poniższy adres:

INVITAL
ul. Pszenna 6
48-130 Pilszcz


 6  Po otrzymaniu przesyłki bezzwłocznie rozpoczniemy pracować nad rozpatrywaniem reklamacji, którą dokończymy najpóźniej do 30 dni. Staramy się y reklamacje rozpatrzyć jak  najszybciej, ale towar przekazujemy do autoryzowanych serwisów, gdzie nie mamy wpływu na szybkość załatwienia.

 7  O zakończeniu procesu reklamacji zostaną Państwo poinformowani, uzgodnimy również kwestię zwrotu towaru.

Najczęstsze uszkodzenia i ich usuwanie

Filtry i pompki

Niefunkcjonalna pompka
Przed odesłaniem pompki lub filtra proszę sprawdzić, czy nie jest tylko zatkany wirnik. Wirnik należy bowiem regularnie czyścić. Proszę zdjąć osłonę wirnika, wyjąć śmigło, wyczyścić i spróbować uruchomić ponownie.

Głośniejszy filtr zewnętrzny
Hałas jest niemal zawsze powodowany zapowietrzeniem. Powstaje ono na skutek niewłaściwej instalacji lub ilości bąbelków w wodzie. Sprawdzić, czy chodzi o zapowietrzenie, można łatwo. Proszę wstrząsnąć filtrem, ścisnąć pompę ssącą, ewentualnie na chwilę umieścić go z boku. Jeśli z wężyków idą bąbelki, filtr jest zapowietrzony i wystarczy go odpowietrzyć. Wykonajcie to ponownie trzepiąc, ściskając pompę itp. Filtr (konkretnie jego głowicę) należy prawidłowo zamknąć, by nie dochodziło do ponownego zapowietrzania. Ponadto jeśli dostarcza CO2 do akwarium, wtedy do wlotu filtra nie mogą dostać się bąbelki.

Nieszczelny filtr
Jeśli zgodnie z instrukcją producenta regularnie serwisują Państwo filtr tzn. że w regularnych  odstępach czasu zmieniacie uszczelnienie, sprawdźcie czy macie poprawnie nasadzoną głowicę na korpusie filtra. Często staje się, że po konserwacji ułożymy z powrotem do filtra media filtracyjne, ale te trochę wystają z ostatniego kosza i w ten sposób głowica nie siądzie dokładnie na korpus. Filtr nie jest więc zamknięty i może przeciekać. Uszczelnienie należy zmieniać zgodnie z zaleceniami producenta, reklamacja nie dotyczy zużycia.

Filtr ma obniżoną wydajność
Powszechne jest, że po dotarciu filtra zapchają się media filtracyjne, a filtr straci nawet połowę wydajności. Filtr i jego materiały mogą się po prostu zapchać, a woda przez nie nie popłynie, dlatego wybiera się mocniejsze filtry. Z łatwością poznacie czy Państwa filtr jest tylko zapchany  czy może należy go reklamować. Wyciągnijcie materiały z filtra i uruchomcie go bez nich. Jeśli strumień będzie normalny, musimy tylko wyłączyć materiały filtracyjne. Proszę pamiętać, że producent podaje przepływ pompy bez wypełnień filtracyjnych.

Filtr zewnętrzny nie pompuje wody
Filtr zewnętrzny, aż na kilka wyjątków, należy mieć zawsze przynajmniej 10 cm pod powierzchnią wody w akwarium. Filtry zewnętrzne funkcjonują na zasadzie wodospadu, a jeśli mają Państwo filtr nad powierzchnią, to nie będzie on funkcjonować. Jeśli mają Państwo filtr jest umieszczony pod powierzchnią, a mimo to nie funkcjonuje, wtedy należy go otworzyć, zalać go aż po brzeg wodą, zamknąć, umieścić wlot i wylot w akwarium, napompować pompą na głowicy filtra wodą do wężyków i następnie włączyć – pozostawić filtr ok. 1-2 minut na uruchomienie. Jeśli to nie pomoże, wtedy wodę do wężyków należy zassać ustami. To czy wodospad funkcjonuje sprawdzicie z łatwością w ten sposób, że po zassaniu otworzycie wężyki i poleci z nich woda.

CO2

Dyfuzor/atomizer wytwarza wielkie bąbelki
Prawdopodobnie Państwa dyfuzor/atomizer jest zatkany glonami. Wyjmijcie go i umieśćcie na 30 minut do roztworu płynu do mycia naczyń. Następnie wymieńcie go i umieśćcie z powrotem.

CO2 nie jest dostarczany do akwarium
Jeśli mają Państwo zestaw CO2, który jest poprawnie zamontowany, a do akwarium nie jest dostarczane CO2, prawdopodobnie gdzieś ucieka powietrze. Zalecamy odkręcić zawór EMG i cały zestaw zanurzyć (wraz z budzikami) pod wodą. Przeciek znajdą Państwo na podstawie uciekających bąbelków. Proszę pamiętać, iż przeciek może być również na wężyku. Jeśli mają Państwo zawór EMG, sprawdźcie czy nie jest zatkany. Proszę postępować zgodnie z zaleceniami podanymi w instrukcji.

Butelka jest szybko pusta
Znowu macie Państwo wyciek gazu. Proszę postępować zgodnie z zaleceniem w punkcie wyże.

PH kontroler nie mierzy dokładnie
Proszę nie kalibrować sondy zgodnie z instrukcją obsługi. Proszę skontrolować czy przy bańce nie złapało się jakieś zanieczyszczenie. Skontrolujcie czy sondzie nie skoczyła się jej żywotność (1-1,5 roku).

Wartość pH na kontrolerze bezsensownie podnosi się lub ciągle spada
Bardzo prawdopodobne, iż mają Państwo wadliwą sondę i należy ją wymienić.

Zawór elektromagnetyczny nagrzewa się
Jest to powszechne. Nie stanowi wyjątku to, że temperatura osiąga nawet 40-50 stopni Celsjusza.

Zawór elektromagnetyczny bzyczy
Jest to spowodowane ciśnieniem w systemie. Zostawcie zawór na ok. 14 dni, niemal zawsze  bzyczenie ustanie i już się nie powtarza. Czasem pomoże zmiana wtyczki w gnieździe wtykowym.

Oświetlenie

Oświetlenie przestało świecić
Jeśli macie kompatybilne źródło z innej lampy, spróbujcie ją podłączyć. Tak czy inaczej będzie konieczna reklamacja, ale jeśli będziemy mieć pewność, że chodzi o źródło, wtedy tylko wykonamy wymiany, a będzie to dużo szybsze niż reklamacja całej lampy. Jeśli używacie ściemniacza lub zegarów włączających, proszę spróbować je odłączyć, by mogli Państwo sprawdzić czy problem naprawdę tkwi w lampie.

Oświetlenie świetlówkowe przestało świecić
Najpierw należy sprawdzić, czy nie funkcjonuje wyłącznie świetlówka. Jeśli mają Państwo parę świetlówek, oba muszą działać. Większość stateczników ma połączenie równoległe, które wymaga obu funkcjonalnych świetlówek.  

Doctor Chihiros

Doctor Chihiros przestał produkować mgiełkę
Żywotność membrany wynosi ok. 6-12 miesięcy. Jeśli używają Państwo membrany przez krótszy czas, proszę ją najpierw spróbować wyczyścić. Membrana zapycha się i jak tylko jest zapchana, nie funkcjonuje. Membranę można wyczyścić za pomocą preparatów do czysczenia membran.

Kontroler Doctor Chihiros nie funkcjonuje
Proszę spróbować uruchomić go ponownie za pomocą długiego (10s) przytrzymania przycisku na środku kontrolera. Sposób postępowania znajdują Państwo w instrukcji obsługi.

Doctor Chihiros sam się wyłączy
Doctor Chihiros nie działa w wodzie morskiej i wodzie z TDS wyższej niż 500. Jest to zabezpieczenie, które chroni Państwa rybki. Urządzenie zalecamy wypróbowanie w wodzie destylowanej. Jeśli działa w wodzie destylowanej, problem jest w  wodzie akwariowej. Zalecamy wymianę większej ilości wody, ewentualnie namieszanie z wodą destylowaną lub deszczową.

UV lampa

UV lampa nie świeci/nie funkcjonuje
Lampy UV mają zwykle bezpiecznik, więc gdy lampa jest otwarta, świetlówka nie świeci. Lampy mają bardzo często otwór, przez który można sprawdzić funkcjonalności świetlówki. Zalecamy  patrzeć przez otwór w ciemności, światło jest naprawdę słabe. Proszę sprawdzić, czy świetlówka nie jest już wyświecona (przy bliższym oglądaniu zobaczą Państwo, że jest przepalona).

Odwrócona osmoza

Odwrócona osmoza produkuje mało wody
Jest to najczęściej spowodowane starymi filtrami. Filtr węglowy i sedymentacyjny należy wymienić  mniej więcej po 6 miesiącach. Membranę należy wymienić po około 1-1,5 roku. Oczywiście zależy to od jakości wody wejściowej oraz interwałów używania.

Napowietrzanie

Napowietrzacz nie napowietrza
Proszę sprawdzić czy wężyk nie jest przegięty lub zatkany. Następnie należy sobie uświadomić, że silniczki potrafią pracować wyłącznie na pewną odległość, więc jeśli macie kilku metrowy wężyk, należy go skrócić. Jeśli używacie silniczka na więcej akwariów, upewnijcie się, że silniczek nie jest podłączony do zbyt wielu kamyków.

Nawozy

Sypki nawóz zmienia kolor
Jest to powszechne zjawisko na przykład u Feroxu. W nawozie zachodzą reakcje i po kilku dniach/tygodniach może zmienić kolor, patrz opis produktu.

V namieszanym sypkim nawozie są kawałki
Prawdopodobnie użyli Państwo zanieczyszczonej wody. Na jakość nawozu najprawdopodobniej by to nie miało mieć wpływu, ale zalecamy użycie wody destylowanej oraz to, by przed użyciem dobrze umyć butelkę.

Nawóz nie wygląda dobrze
Nawozy należy przechowywać w ciemnym miejscu z dala od światła, w przeciwnym razie nawóz może ulec uszkodzeniu.

Po dodaniu nawozu woda przez krótki czas jest mętna
Zależy od typu nawozu, ale nie jest to nic niezwykłego. Często zdarza się to na przykład po dodaniu żelaza do wody.

Substraty, piaski

Substrat pływa
Niestety niektóre substraty są lżejsze i po ułożeniu część ich może pływać (na przykład Rataj Profi soil). Namoczony w wodzie substrat pozostawić chociaż na jeden dzień. Cząsteczki, które nie spadną na dno proszę spróbować wcisnąć pod wodą (to spadną), ewentualnie wybiorą je Państwo za pomocą siatki.

Substrat powoduje zmętnienie wody
Zależy od rodzaju substratu, ale do kilku godzin po włączeniu filtracji mętność wody miałaby  zmniejszyć się.

Testy wody do akwarium

Test Fe nie funkcjonuje
Większość testów niestety nie potrafi zmierzyć koncentracji żelaza w wodzie, którą dostarczamy przez nawozy (są w innym związku). Zalecamy wypróbować Seachem Fe multi test, który da radę z mierzeniem nawozów.

Test na PO4 a NO3 nie zmierzy dodawanego nawozu
Możliwe, że używają Państwo substratu, który do siebie przyciąga składniki odżywcze (ADA amazonia, Platinum Soil). Logicznie więc, że składniki odżywcze znikną z wody i nie będzie możliwe by je zmierzyć.

Akcesoria

Termometr nie mierzy dokładnie temperatury
Proszę pamiętać, że temperatura wody w akwarium w różnych miejscach może się różnić. Powszechne jest również odchylenie w mierzeniu według informacji producenta.

Dekoracje - kamienie, korzenie

Korzeń pływa
Większość korzeni naprawdę pływa. Należy je najpierw na kilka tygodni umocować pod wodą albo wstawić korzeń do akwarium i częściowo go umieścić do substratu i położyć na niego na przykład kamień. Również za pomocą silikonu można umocować korzeń do kamienia.

Na korzeniu jest biały śluz
To również bardzo częste zjawisko. Zalecamy ręcznie usuwać do tego czasu aż ne zniknie.

Rośliny

Rośliny wyglądają inaczej niż na zdjęciu
Rośliny w hodowlach ze względu na technologię zwykle hoduje się na wodzie, więc mają inny kształt i kolor liści. Po wstawieniu do akwarium zaadoptują się i zmienią się.

Czerwone rośliny nie są czerwone
Aby rośliny były czerwone, muszą mieć odpowiednią ilość światła, składników odżywczych i ewentualnie CO2. Bez tego nie osiągną Państwo oczekiwanego koloru roślin.

Rośliny w in vitro koszyczku pokrywa żel
Jeśli rośliny nie są żółte/brązowe, tak je wstawcie do akwarium. Niemal zawsze bez problemu po kilku dniach dojdą do siebie.